Reguliere tandheelkunde:

Tandartscontrole

Minstens een keer per jaar wordt u uitgenodigd voor een periode controle door de tandarts. Afhankelijk van de gezondheid het gebit en tandvlees, bepalen wij in overleg met u wat hiervoor de beste tussen periode is. Dit verschilt per patiënt, soms wordt een controle zelf om de 3 maanden aangeraden. Verder worden er regelmatig en op indicatie (iedere 2 tot 5 jaar) röntgenfoto’s gemaakt van de kiezen. Hierop kan de tandarts zien of er sprake is van tandbederf tussen de kiezen of onder oude vulling en het botniveau beoordeeld. Daarnaast zal de tandarts of een van de medewerksters u laten zien hoe u het beste uw gebit kunt reinigen.

Meer dan een controle

Bij Tandartsenpraktijk Acacialaan controleren we niet alleen je gebit. De tandarts controle is namelijk ook een gelegenheid om te adviseren over je gebitsreiniging. Een juiste en goede gebitsreiniging voorkomst gaatjes en ontstekingen. Kortom, een goede mondzorg is essentieel. Hiervoor verwijzen we u door naar een mondhygiëniste of preventie assistente. Deze afspraken kunnen ook gecombineerd ingepland worden, dat u eerst bij de mondhygiënist en afspraak heeft en aansluitend bij de tandarts. Zo voorkomt u dat meerdere afspraken nodig heeft.

Overslaan van een controle

Sommige patiënten kiezen ervoor om de tandarts alleen bij klachten of onregelmatig te bezoeken. Dit raden wij af omdat ziekteprocessen, zoals tandartsbederf en tandvlees ontsteking langdurig klachtenvrij kunnen verlopen, maar gedurende deze periode meer schade kunnen veroorzaken. Met als gevolg dat eventueel tanden en kiezen verloren gaan.

Over ons

Op de website van Tandartsenpraktijk Acacialaan vindt u naast onze adresgegevens en openingstijden ook beknopte informatie over ons team, onze visie en over de facturering. Onder het kopje behandelingen gaan kort in op enkele behandelingen en op de verzorging van uw gebit en dat van kinderen.

Voor overige vragen kunt u ons uiteraard bellen:
075 621 13 45

Contact gegevens

Tandartsenpraktijk Acacialaan
Acacialaan 10
1521 EL Wormerveer
Tel: 075-6211345

Openingstijden:
Ma t/m Do: 07:00 tot 16:30 uur.
Vrijdag :       07:00 tot 16:00 uur.