Onze Werkwijze
Controle
Tijdens de controle wordt uw gebit nagekeken en zo nodig gelijk gereinigd. Is verdere behandeling nodig, dan maken we daarvoor een nieuwe afspraak. Na de controle kunt u direct uw volgende controle of behandeling plannen bij de balie.
Een afspraak voor controle kunt u ook telefonisch maken:
075 621 13 45
Klik hier voor onze contactgegevens.
Behandeling
Behandeling kan alleen plaatsvinden op basis van afspraak. Ook als tijdens de controleafspraak blijkt dat behandeling door de tandarts noodzakelijk is, maken wij daarvoor een nieuwe afspraak met u. Daarbij is het belangrijk dat u voorafgaand aan de behandeling eventuele wijzigingen met betrekking tot medicijngebruik, uw persoonsgegevens of uw verzekeringsgegevens doorgeeft aan onze baliemedewerkster.
Afspraak maken
Afspraken kunnen zowel telefonisch als bij ons aan de balie worden gemaakt (maar niet via e-mail).
We raden u aan niet te lang te wachten met het maken van een controleafspraak. Ook als u zelf van mening bent dat een behandeling nodig is, maken we eerst een controleafspraak met u. Pas als de tandarts tijdens deze controleafspraak behandeling noodzakelijk acht, maken we hiervoor een nieuwe afspraak. We vertrouwen erop dat u hiervoor begrip heeft: alleen op basis van de diagnose door een van onze tandartsen, kunnen wij de benodigde behandeltijd inschatten en op de juiste manier inplannen.
Afspraken niet nakomen
Als u een afspraak niet nakomt en deze niet 24 uur van tevoren heeft afgezegd, kunnen kosten in rekening worden gebracht, overeenkomstig de regels van de NMT (voluit: Nederlandse Maatschappij voor bevordering Tandheelkunde). Let wel: slechts in zeer uitzonderlijke gevallen kan aanspraak worden gemaakt op kwijtschelding door overmacht. Gebeurt het meermalen dat u zonder afmelding uw afspraken niet nakomt, dan kunt u als patiënt worden uitgeschreven. Uiteraard moet u de nota’s die op dat moment nog openstaan dan alsnog voldoen.
Kortom, als u een afspraak moet afzeggen, doet u het dan minimaal 24 uur (dat wil zeggen een werkdag) van te voren. Dat is zowel in uw als in ons belang!
Pijnklachten
Bij ernstige pijnklachten kunt u in de meeste gevallen met spoed bij ons terecht, in principe kan dan niet worden onderhandeld over het tijdstip. De reden hiervoor is dat de tijd die wij per dag kunnen reserveren om klanten met een pijnklacht te helpen, beperkt is. Het is dus in uw eigen belang ons tijdig te bellen! En stel de behandeling van uw klachten niet uit tot vlak voor het einde van de dag of tot vlak voor het weekeind. Bij ernstige pijnklachten buiten onze werktijden kunt u contact opnemen met de Spoeddienst.
Klik hier voor de contactgegevens van de Spoeddienst.
Uw Aanspreekpunt
Onze balie, uw aanspreekpunt!
Mocht u vragen of opmerkingen hebben? Wilt u een afspraak maken of verzetten? Een wijziging van uw gegevens doorgeven, zoals een nieuw adres, een wijziging in uw verzekeringsgegevens of een nieuw vast/mobiel telefoonnummer? Dan verzoeken wij u dit te melden bij de medewerkster aan de balie. U kunt dit ook telefonisch doorgeven: 075 621 13 45
Garantie
Wij garanderen u dat al onze diensten en producten (inclusief door derden vervaardigd techniekwerk, zoals kroon- en brugwerk) voldoen de hoogste kwaliteitseisen.
Klachten en opmerkingen:
Bent u van mening dat u onjuist of onzorgvuldig bent geïnformeerd of behandeld, vraag dan om een gesprek met de tandarts die u behandeld heeft, of met onze praktijkmanager. Zo kan hij of zij u uitleggen waarom iets op een bepaalde manier is gedaan of gegaan en samen met u op zoek gaan naar een oplossing. U kunt hiervoor telefonisch een afspraak met ons maken.
Mochten we er samen niet uitkomen, dan kunt u een stapje verdergaan en advies en informatie inwinnen bij het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP), tel 0900 2025012 (25 eurocent per minuut).
Natuurlijk zullen wij er alles aan doen om ervoor te zorgen dat het niet zo ver hoeft te komen.
Klik hier voor de website van het TIP.
Betalingen
Wij stellen het op prijs als u uw nota direct bij ons aan de balie voldoet door te pinnen. U krijgt dan samen met de factuur uw betalingsbewijs mee. De factuur kunt u vervolgens declareren bij uw zorgverzekeraar (afhankelijk van uw ziektekosten verzekering).
Facturering via InfoMedics
In overleg met onze baliemedewerkster, kunt u de nota ook thuis ontvangen. Het versturen en verwerken van onze facturen wordt verzorgd door InfoMedics. Dit bedrijf is gespecialiseerd in de debiteurenadministratie voor medische beroepsbeoefenaren en instellingen in de gezondheidszorg.
InfoMedics is een onderdeel van KNMT, de beroepsvereniging voor tandartsen.
De folder ‘Betalingsvoorwaarden’ van InfoMedics is verkrijgbaar aan de balie in onze praktijk. U kunt de digitale versie ook zelf downloaden:
Klik hier voor de InfoMedics Betalingsvoorwaarden Nederlands.
Heeft u vragen over uw nota?
Voor informatie over uw nota kunt u bellen met het InfoMedics klantcontactcentrum, tel 0900-0400633 (€0.20 cent per gesprek) of u gaat naar www.uwnota.nl. Via deze website kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week reageren op uw nota of een gespreide betaling in maandbedragen aanvragen.