Onze Werkwijze

Controle

Tijdens de controle wordt uw gebit nagekeken en zo nodig gelijk gereinigd. Is verdere behandeling nodig, dan maken we daarvoor een nieuwe afspraak. Na de controle kunt u direct uw volgende controle of behandeling plannen bij de balie.

Een afspraak voor controle kunt u ook telefonisch maken:
075 621 13 45

Klik hier voor onze contactgegevens.

Behandeling

Behandeling kan alleen plaatsvinden op basis van afspraak. Ook als tijdens de controleafspraak blijkt dat behandeling door de tandarts noodzakelijk is, maken wij daarvoor een nieuwe afspraak met u. Daarbij is het belangrijk dat u voorafgaand aan de behandeling eventuele wijzigingen met betrekking tot medicijngebruik, uw persoonsgegevens of uw verzekeringsgegevens doorgeeft aan onze baliemedewerkster.

Afspraak maken

Afspraken kunnen zowel telefonisch als bij ons aan de balie worden gemaakt (maar niet via e-mail).

We raden u aan niet te lang te wachten met het maken van een controleafspraak. Ook als u zelf van mening bent dat een behandeling nodig is, maken we eerst een controleafspraak met u. Pas als de tandarts tijdens deze controleafspraak behandeling noodzakelijk acht, maken we hiervoor een nieuwe afspraak. We vertrouwen erop dat u hiervoor begrip heeft: alleen op basis van de diagnose door een van onze tandartsen, kunnen wij de benodigde behandeltijd inschatten en op de juiste manier inplannen.


Afspraken niet nakomen

Als u een afspraak niet nakomt en deze niet 24 uur van tevoren heeft afgezegd, kunnen kosten in rekening worden gebracht, overeenkomstig de regels van de NMT (voluit: Nederlandse Maatschappij voor bevordering Tandheelkunde). Let wel: slechts in zeer uitzonderlijke gevallen kan aanspraak worden gemaakt op kwijtschelding door overmacht. Gebeurt het meermalen dat u zonder afmelding uw afspraken niet nakomt, dan kunt u als patiënt worden uitgeschreven. Uiteraard moet u de nota’s die op dat moment nog openstaan dan alsnog voldoen.

Kortom, als u een afspraak moet afzeggen, doet u het dan minimaal 24 uur (dat wil zeggen een werkdag) van te voren. Dat is zowel in uw als in ons belang!

Pijnklachten

Bij ernstige pijnklachten kunt u in de meeste gevallen met spoed bij ons terecht, in principe kan dan niet worden onderhandeld over het tijdstip. De reden hiervoor is dat de tijd die wij per dag kunnen reserveren om klanten met een pijnklacht te helpen, beperkt is. Het is dus in uw eigen belang ons tijdig te bellen! En stel de behandeling van uw klachten niet uit tot vlak voor het einde van de dag of tot vlak voor het weekeind. Bij ernstige pijnklachten buiten onze werktijden kunt u contact opnemen met de Spoeddienst.

Klik hier voor de contactgegevens van de Spoeddienst.

Uw Aanspreekpunt

Onze balie, uw aanspreekpunt!


Mocht u vragen of opmerkingen hebben? Wilt u een afspraak maken of verzetten? Een wijziging van uw gegevens doorgeven, zoals een nieuw adres, een wijziging in uw verzekeringsgegevens of een nieuw vast/mobiel telefoonnummer? Dan verzoeken wij u dit te melden bij de medewerkster aan de balie. U kunt dit ook telefonisch doorgeven: 075 621 13 45

Garantie

Wij garanderen u dat al onze diensten en producten (inclusief door derden vervaardigd techniekwerk, zoals kroon- en brugwerk) voldoen de hoogste kwaliteitseisen.

Klachten en opmerkingen:

Bent u van mening dat u onjuist of onzorgvuldig bent geïnformeerd of behandeld, vraag dan om een gesprek met de tandarts die u behandeld heeft, of met onze praktijkmanager. Zo kan hij of zij u uitleggen waarom iets op een bepaalde manier is gedaan of gegaan en samen met u op zoek gaan naar een oplossing. U kunt hiervoor telefonisch een afspraak met ons maken.

Mochten we er samen niet uitkomen, dan kunt u een stapje verdergaan en advies en informatie inwinnen bij het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP), tel 0900 2025012 (25 eurocent per minuut).

Natuurlijk zullen wij er alles aan doen om ervoor te zorgen dat het niet zo ver hoeft te komen.

Klik hier voor de website van het TIP.

Betalingen

Wij stellen het op prijs als u uw nota direct bij ons aan de balie voldoet door te pinnen. U krijgt dan samen met de factuur uw betalingsbewijs mee. De factuur kunt u vervolgens declareren bij uw zorgverzekeraar (afhankelijk van uw ziektekosten verzekering).

Facturering via InfoMedics


In overleg met onze baliemedewerkster, kunt u de nota ook thuis ontvangen. Het versturen en verwerken van onze facturen wordt verzorgd door InfoMedics. Dit bedrijf is gespecialiseerd in de debiteurenadministratie voor medische beroepsbeoefenaren en instellingen in de gezondheidszorg.

InfoMedics is een onderdeel van KNMT, de beroepsvereniging voor tandartsen.

De folder ‘Betalingsvoorwaarden’ van InfoMedics is verkrijgbaar aan de balie in onze praktijk. U kunt de digitale versie ook zelf downloaden:

Klik hier voor de InfoMedics Betalingsvoorwaarden Nederlands.

Heeft u vragen over uw nota?


Voor informatie over uw nota kunt u bellen met het InfoMedics klantcontactcentrum, tel 0900-0400633 (€0.20 cent per gesprek) of u gaat naar www.uwnota.nl. Via deze website kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week reageren op uw nota of een gespreide betaling in maandbedragen aanvragen.

Clearcorrect

Wil jij ook een stralende lach? Start dan nu met AirSmile®, de onzichtbare beugel!

Regelmatig zijn mensen ontevreden over de stand van hun tanden. Naast de bekende slotjesbeugel is er nu een beugel die uitneembaar en nagenoeg onzichtbaar is.
Ideaal voor iedereen die liever een beugel uit het zicht heeft!

Lees Meer

Handige Links

Direct inschrijven!
Ons Team
Onze werkwijze
COVID Protocol
Tarieven- en prestatielijst
Sociale Media
I
nvisalign Airsmile
De Lieve Tandarts
Ivorenkruis
Alles over je gebit
Praktijkreglement
Privacy statement & Cookie verklaring
Disclaimer

Over ons

Op de website van Tandartsenpraktijk Acacialaan vindt u naast onze adresgegevens en openingstijden ook beknopte informatie over ons team, onze werkwijze en over de facturering. Onder de button Informatie gaan we in het kort op enkele behandelingen en op de verzorging van uw gebit en dat van kinderen.
Voor overige vragen kunt u ons uiteraard bellen: 075 621 13 45

Onze Kenmerken

Onze ingang is gemakkelijk te bereiken via de hoofdingang. Er is voldoende gelegenheid om in de praktijk elke ruimte met een rolstoel te betreden.


Meer weten over het keurmerk de lieve tandarts? Klik op het logo voor meer informatie. Doe mee met het onderzoek en maak kan op een Bol.com waardebon.

Contact gegevens

Tandartsenpraktijk Acacialaan
Acacialaan 10
2521 EL Wormerveer
Tel: 075-6211345

Openingstijden:
Ma t/m Do: 07:00 tot 16:30 uur.
Vrijdag :       07:00 tot 16:00 uur.