Mond problemen

Tandletsel

Als een tand afbreekt, losstaat of uit de mond is, is er sprake van tandletsel. Deze folder geeft antwoord op vragen als: De tand is afgebroken. Wat nu? De tand is eruit. Wat nu? De tand is los. Wat nu? Ik krijg de tand niet teruggezet. Wat moet ik doen? Kan ik gebitsletsel voorkomen?

Droge mond

Langdurige of blijvende monddroogheid kan slecht zijn voor het gebit en het mondslijmvlies. In deze folder komen de meest voorkomende klachten als gevolg van een droge mond aan de orde. De oorzaken worden besproken, maar ook hoe u de gevolgen van een droge mond voor uw tanden en kiezen kunt bestrijden.

Ontstoken tandvlees

Goede mondhygiëne houdt tanden, kiezen en tandvlees gezond en voorkomt ontstoken tandvlees (gingivitis). Mocht hier al sprake van zijn dan bevordert de juiste mondhygiëne de genezing. De folder gaat in op de zorg voor een goede mondhygiëne, maar ook op vragen als: Hoe merkt u dat uw tandvlees ontstoken is? Wat is de oorzaak? Wat kan er gebeuren als ik er niets aan doe?

Aften

Sommige mensen worden geplaagd door pijnlijke zweertjes in de mond. Deze zweertjes, aften, komen zowel voor bij jongeren als bij volwassenen. De oorzaak is niet helemaal duidelijk, maar ze richten geen blijvende gezondheidsschade aan. Deze folder beschrijft wat aften zijn, wat u er zelf aan kunt doen en hoe lang het duurt voordat ze verdwijnen.

Slechte adem

Een frisse adem, dat willen we allemaal. De meeste mensen met een slechte adem, ook wel halitose genoemd, merken het zelf niet. In de folder is te lezen dat dit geen zeldzaam verschijnsel is en niet vanzelf voorbijgaat, maar ook wat u kunt doen om halitose te verhelpen.

Gevoelige tandhalzen

Pijn bij het eten of drinken van warme, koude, zure of zoete producten? In veel gevallen zijn blootliggende tandhalzen de oorzaak. Deze folder beantwoordt de belangrijkste vragen over gevoelige tandhalzen en hoe u dit probleem aanpakt. Zo wordt u gewezen op het belang van het op de juiste manier poetsen en van een goed voedingspatroon.

Clearcorrect

Wil jij ook een stralende lach? Start dan nu met AirSmile®, de onzichtbare beugel!

Regelmatig zijn mensen ontevreden over de stand van hun tanden. Naast de bekende slotjesbeugel is er nu een beugel die uitneembaar en nagenoeg onzichtbaar is.
Ideaal voor iedereen die liever een beugel uit het zicht heeft!

Handige Links

Direct inschrijven!
Ons Team
Onze werkwijze
COVID Protocol
Tarieven- en prestatielijst
Sociale Media
nvisalign Airsmile
De Lieve Tandarts
Ivorenkruis
Alles over je gebit
Praktijkreglement

Over ons

Op de website van Tandartsenpraktijk Acacialaan vindt u naast onze adresgegevens en openingstijden ook beknopte informatie over ons team, onze werkwijze en over de facturering. Onder de button Informatie gaan we in het kort op enkele behandelingen en op de verzorging van uw gebit en dat van kinderen.
Voor overige vragen kunt u ons uiteraard bellen: 075 621 13 45

Onze Kenmerken

Onze ingang is gemakkelijk te bereiken via de hoofdingang. Er is voldoende gelegenheid om in de praktijk elke ruimte met een rolstoel te betreden.

Meer weten over het keurmerk de lieve tandarts? Klik op het logo voor meer informatie. Doe mee met het onderzoek en maak kan op een Bol.com waardebon.

Contact gegevens

Tandartsenpraktijk Acacialaan
Acacialaan 10
2521 EL Wormerveer
Tel: 075-6211345

Openingstijden:
Ma t/m Do: 07:00 tot 16:30 uur.
Vrijdag :       07:00 tot 16:00 uur.